Kirjaston palvelut koronavirustilanteessa

Tritonian Finna-palvelun saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee Tritonian Finna-palvelua ja on laadittu 22.9.2020.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Sivusto täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.

Ei saavutettava sisältö

Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen

  • 1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö: Kaikilla kuvilla ei ole HTML-koodissa vaihtoehtoista tekstiä.
  • 1.4.1 Värien käyttö: Kaikki linkit eivät ole täysin huomattavia. Tällä hetkellä linkit merkitty vain värillä.
  • 1.4.3 Kontrasti (minimi): Tritonia-Finnassa sekä Vaasan yliopiston Finnassa kontrastisuhteet ovat liian matalat.
  • 2.4.6 Otsikot ja nimilaput: Kaikkia otsikoita ei ole merkitty otsikkotasoisiksi HTML-koodiin.
  • 2.4.1 Ohita lohkot: Näppäimistöllä liikuttaessa kirjautumisikkunaan pääseminen kestää liian kauan.
  • 3.2.4 Johdonmukainen merkitseminen: Linkit eivät erotu ollessaan aktivoituneita.

Puutteet korjataan mahdollisimman pian.

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Verkkolomakkeella

Anna saavutettavuuspalautetta tällä verkkolomakkeella. Valitse palautteen aiheeksi saavutettavuus.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000